iDetStoraHela

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Förändring!

Av Ida Östlund - 9 oktober 2011 11:23

 

Här ska det blir ändring. From idag så ska jag föra en "viktlogg". Vet ej om jag kommer lägga upp det på bloggen, men kommer föra en i ett block & sen får vi se därefter om den hamnar på bloggen.
Har tänkt att försöka gå ned 10kg till Emilias 1 års dag
(3 januari 2012) det är iaf 3 månader, väldigt stort mål! Då är alla grav kilon + några kilon till borta. Ligger nu på 79-80 kg & vägde vid invägningen i början av graviditeten 72 kg & vid förlossningen så vägde jag 91 kg. Så har gått ner bra ändå, kan ha alla mina gamla kläder osv, meen vill komma ner till starvikten eller ja mindre kring 70kg. Det är en bra vikt till mina 176cm. Är inte överviktig nu, men jag ligger på gränsen & det känns... Jävligt jobbigt!
Ska nog köra mått tabell med, skriva ner start måtten & sen vid varje vägning köra en mätning också.
Meen då till frågan hur ofta/sällan ska man väga/mäta? 1 gång varje vecka (1 veckas mellanrum då förstås, fre-fre ungefär)! Eller ska man köra varannan vecka?

De metoder jag tänkt använda mig utav är;
Regelbunden motion (promenader varje dag). Frisk luft behöver vi alla.
Äta sunt & på regelbundna tider.
Testa på den "omtalande" plankan.

Sedan köra lite på cross trainern.

Sedan det man kan göra hemma med det man har hemma, nu ska fantasin väckas till liv för nu ska jag komma i form & må bra!
Det kan gå, det SKA gå! Jag HAR bestämt mig för det här nu!

 
 
Alexandra - mamma till Märta

Alexandra - mamma till Märta

9 oktober 2011 12:10

Lycka till!
Vill bara hälsa att du bör undvika situps, det gör bara din mage större!!
Har själv gått ner 25 kilo sen Märta kom genom LCHF, daglig motion samt plankor!

http://blogg.mama.nu/alexandra

Ida Östlund

10 oktober 2011 19:34

Jo situpsen vet jag är en bov i det hela.. Jo jag gick ner 11kg efter 1 vecka & sen så har det stått stilla, har inte gjort något åt det heller så haha. Men nu känner jag att det ska åtminstone försvinna några kg. några är bättre än inga, gick upp 19kg totalt under grav så har 8 grav kg kvar. Men lite själv pepp & jävlar anamma så ska det gå :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Östlund - 15 februari 2015 10:02

Varit dålig på att uppdatera, inte riktigt haft tiden :/. Har börjat jobba igen nu efter lite mer än 1 år hemma pga sjukskrivning och mamma ledighet. Det rullar på bra på jobbet, får jobba en hel del och det känns i både kropp och knopp att man inte ...

Av Ida Östlund - 28 januari 2015 07:49


Tidig morgon. Arvid tyckte vi skulle upp vid kl 7. Helt OK för mig eftersom man somnade före kl 22 hehe, haft "pensionärs" kvällar två kvällar i rad. Somnat före kl 22. Ganska skönt faktiskt. Igår så blev det en spontantripp ner till Hallstavik fö...

Av Ida Östlund - 26 januari 2015 16:02

Jobb.. Ja då har dagen kommit då jag ringt och meddelat att jag kommer tillbaka till jobbet den 1 februari. Det känns tungt, hade gärna velat vara hemma mycket längre med Arvid. Men man måste ju överleva på något sätt så då är det bara gilla läget oc...

Av Ida Östlund - 24 januari 2015 17:35

Ja igår så var vi över till grannarna i området för lite fredags "mys". God dricka, snacks och en massa skit snack om nästan allt. Otrolig trevlig och rolig kväll. Arvid gillade det med, skrattade, lekte och roade sig med värden :). Idag har det ...

Av Ida Östlund - 23 januari 2015 00:15


Okej det va ett bra tag sedan jag var in här nu och klottra. Arvid fyller snart 1 år (31 mars) va ju vid den här tiden förra året som man gnällde över att tiden stod still. Men jag tar tillbaka det där, nu går den alldeles för fort. Min minsta börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards