iDetStoraHela

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Men när...

Av Ida Östlund - 10 oktober 2011 21:13

Ja då kom vi ju till det där med min "förändring" jag pratade om.. Hm när va det tänkt att man skulle börja då? Haha, ja om jag började då jag skrev om det så har det ju gått åt helvetet.. För har inte varit direkt så engagerad i det, usch jag är för lat! En riktig latmask helt enkelt, det är bedrövligt så dålig jag är på att ta mig i kragen & bara börja. För det vore ju ändå inte vara så svårt eftersom det är MIN hälsa & MITT välmående jag pratar om.. Inte vill jag att det ska gå åt helvete med det. Att man ska ta ett snedsteg & börja äta för ätandets skull, sluta röra på sig för att jag inte orkar?! Nej usch dit vill jag inte, där vill jag inte hamna.. Kollade mitt BMI på en BMI-sida på nätet & enligt den så är mitt BMI 26 (övervikt). Mitt BMI ska ligga på 19-25 då är jag på idealvikt.. Så visst det va inte sådär jättefarligt, men ändå! Jag har ALLITD legat på 22-23 & inte mer!! Vill komma ner dit igen.

Någon med bra tips på hur man ska bete sig för att komma igång & kämoa för det utan att ge upp eller att inte ens börja!? Paniken börjar komma smått krypandes, för jag vill kunna visa mig i bikini sommar 2012, jag vill kunna köpa en bikini.. I år så brydde jag mig inte ens om att köpa en, körde BH & trosor stilen de få ggr man badade.

Såå alla som har bra tips på hur & tid när det är "bäst" att träna, tänk då även på att jag har en 9 månaders dotter som inte tillåter allt & tar den största delen av min uppmärksamhet...
Så antingen träna när hon sover, eller någon anna vettig tidpunkt på dygnet.. Innan man går och lägger sig ? Är det bra ? Eller är det sämsta tiden ?! HJÄLP!! Jag känner mig som en gris som ska börja dansa balett :(!

 
 
Ingen bild

Anonym

10 oktober 2011 21:26

När lillan ska sova på dagen så lägg henne i vagnen och ut och gå.. Har själv smått så när vi ska sova middag tar vi en tur i vagnen barnet sover och jag får röra på fläsket.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Östlund - 15 februari 2015 10:02

Varit dålig på att uppdatera, inte riktigt haft tiden :/. Har börjat jobba igen nu efter lite mer än 1 år hemma pga sjukskrivning och mamma ledighet. Det rullar på bra på jobbet, får jobba en hel del och det känns i både kropp och knopp att man inte ...

Av Ida Östlund - 28 januari 2015 07:49


Tidig morgon. Arvid tyckte vi skulle upp vid kl 7. Helt OK för mig eftersom man somnade före kl 22 hehe, haft "pensionärs" kvällar två kvällar i rad. Somnat före kl 22. Ganska skönt faktiskt. Igår så blev det en spontantripp ner till Hallstavik fö...

Av Ida Östlund - 26 januari 2015 16:02

Jobb.. Ja då har dagen kommit då jag ringt och meddelat att jag kommer tillbaka till jobbet den 1 februari. Det känns tungt, hade gärna velat vara hemma mycket längre med Arvid. Men man måste ju överleva på något sätt så då är det bara gilla läget oc...

Av Ida Östlund - 24 januari 2015 17:35

Ja igår så var vi över till grannarna i området för lite fredags "mys". God dricka, snacks och en massa skit snack om nästan allt. Otrolig trevlig och rolig kväll. Arvid gillade det med, skrattade, lekte och roade sig med värden :). Idag har det ...

Av Ida Östlund - 23 januari 2015 00:15


Okej det va ett bra tag sedan jag var in här nu och klottra. Arvid fyller snart 1 år (31 mars) va ju vid den här tiden förra året som man gnällde över att tiden stod still. Men jag tar tillbaka det där, nu går den alldeles för fort. Min minsta börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards