iDetStoraHela

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Händelserikdag...

Av Ida Östlund - 12 oktober 2011 21:23

Idag så har jag haft en händelserikdag med barn & Tim. Vi åkte in till Uppsala hela gänget. 2 vuxna & 3 barn = FULL bil..
Skulle till Uppsala för att Tim skulle kika/köpa bil. Det bliddade en svart Audi, ser väl ut som en vanlig bil höhö. Nej den va fin helt okej :).

Såå när vi ska till & ge oss av därifrån han köpte bilen så flytta vi över hans barn (Alvin & Belle) till hans bil & så blev det jag & Emilia i bilen vi hade..
Så vi gav oss iväg, mot någonstans i Uppsala. Haha Uppsala inte min grej :P..
Men sen vid en rondell så blev de en liten olycka, Tim's bromsar på bilen tog inte så han gled in i en annans tjejs bils bakända.. Örhm stavningen blev kattskit märker jag.
Men huvudsakligen så klarade alla sig utan skador, tack & lov!! Usch, inga människliga skador tack!!
Tim's regskylt fick en rejäl buckla & den andra bilen fick lite små repor & lite plast atteraljer lossnade (vad jag vet & såg).

Andra gången jag KÖR i Uppsala så händer det också en olycka, men denna gången så va inte jag inblandad i den.
Första gången jag körde i Uppsala så fick jag en bil i sidan.. Och orsakade därav lackskador på 2 bilar som INTE är min ägo.. Den bilen jag körde tillhör M. Sen ja den andra bilen va ju den andra som va med i olyckan då såklart. Mendet blev inte heller några personskador där! Som tur va!!


Hrmf, sitter & väntar på att pappa ska höra av sig & be mig hämta honom. Skjutsade honom till en bekant tidigare ikväll så jag får ju lov att hämta honom också. Hoppas han hör av sig snart, orkar snart inte sitta uppe längre :/. Trötter... Sov jättedåligt i natt.
Ja och imorgon så ska E vara hos sin pappa några timmar :), kuligt att dom får umgås nu & skönt att det börjar "komma igång". Det är första gången i morgon som hon ska vara hos honom sen vi gick isär. Men det kommer nog gå JÄTTE BRA :D! Bara jag som kommer bli rastlös & ha lagomt tråkigt :/. Aldrig varit utan henne sen hon föddes, kanske börjar bli dags för det nu höhö..


Nej nu börjar detta inlägget att spåra ur ordentligt märker jag. Blir kanske ett till inlägg senare eller ett i morgon :).


<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Östlund - 15 februari 2015 10:02

Varit dålig på att uppdatera, inte riktigt haft tiden :/. Har börjat jobba igen nu efter lite mer än 1 år hemma pga sjukskrivning och mamma ledighet. Det rullar på bra på jobbet, får jobba en hel del och det känns i både kropp och knopp att man inte ...

Av Ida Östlund - 28 januari 2015 07:49


Tidig morgon. Arvid tyckte vi skulle upp vid kl 7. Helt OK för mig eftersom man somnade före kl 22 hehe, haft "pensionärs" kvällar två kvällar i rad. Somnat före kl 22. Ganska skönt faktiskt. Igår så blev det en spontantripp ner till Hallstavik fö...

Av Ida Östlund - 26 januari 2015 16:02

Jobb.. Ja då har dagen kommit då jag ringt och meddelat att jag kommer tillbaka till jobbet den 1 februari. Det känns tungt, hade gärna velat vara hemma mycket längre med Arvid. Men man måste ju överleva på något sätt så då är det bara gilla läget oc...

Av Ida Östlund - 24 januari 2015 17:35

Ja igår så var vi över till grannarna i området för lite fredags "mys". God dricka, snacks och en massa skit snack om nästan allt. Otrolig trevlig och rolig kväll. Arvid gillade det med, skrattade, lekte och roade sig med värden :). Idag har det ...

Av Ida Östlund - 23 januari 2015 00:15


Okej det va ett bra tag sedan jag var in här nu och klottra. Arvid fyller snart 1 år (31 mars) va ju vid den här tiden förra året som man gnällde över att tiden stod still. Men jag tar tillbaka det där, nu går den alldeles för fort. Min minsta börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards